Wniosek o sporządzenie aktu zgonu zgłaszany jest w urzędzie stanu cywilnego miejsca zgonu osoby zmarłej.
Dokumenty:
Urząd Stanu Cywilnego w Stawigudzie ul. Olsztyńska 10
pok. 4 (piętro) - kierownik USC: Małgorzata Kołakowska
Informacja: tel. (89) 512 61 65 lub (89) 512 64 75 w. 1108
adres email: m.kolakowska@stawiguda.pl; usc@stawiguda.pl
Sporządzenie aktu zgonu wolne jest od opłaty skarbowej.
Pierwszy odpis wydawany po sporządzeniu jest bezpłatniy
Opłata skarbowa za 1 odpis skrócony –22 zł
Opłata skarbowa za 1 odpis zupełny – 33 zł
1. Zgłoszenia zgonu, który nastąpił w Gminie Stawiguda należy dokonać w terminie 3 dni od daty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej zgon należy zgłosić w ciągu 24 godzin.
2. Zgłoszenia zgonu dokonuje się osobiście w urzędzie stanu cywilnego miejsca zgonu osoby zmarłej.
3. Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie w tym samym dniu.
4. Opłata skarbowa wnoszona jest na rachunek bankowy
Gmina Stawiguda
12 8823 0007 2001 0100 1973 0004
1. Ustawa o aktach stanu cywilnego z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 – tekst jednolity).
2. Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. z 2014 poz. 1628 wraz z tabelą opłat).
Nie występuje.
Do zgłoszenia zgonu celem sporządzenia aktu zgonu zobowiązany jest:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Stawiguda