Urząd Gminy Stawiguda zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.stawiguda.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Koordynator ds. dostępności
Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art.59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1411), Wójt Gminy Stawiguda zarządzeniem Nr 24/2025 z dnia 21.02.2025 r. powołał koordynatora oraz zespół ds. dostępności.
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
Kontakt:
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Stawiguda
Wojciech Stachera
tel. 89 512 64 75
e-mail: stachera@stawiguda.pl
Na stronie internetowej kontrast spełnia wymagania WCAG na poziomie AAA. Zapewniamy informacje przetłumaczone na polski język migowy https://tlumacz.migam.org/M9MTBqsDW9bKonXWBwPT
W miarę możliwości konwersja plików pdf oraz nowe dokumenty przygotowywane będą do wersji dostępnych cyfrowo.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Witold Obarski
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
– dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
– wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
– wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich Rzecznika Praw Obywatelskich.
lub
Złóż skargę na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej - link do instrukcji:
https://www.gov.pl/web/gov/zloz-skarge-na-brak-dostepnosci-architektonicznej-lub-informacyjno-komunikacyjnej
lub
Wypełnij formularz Skargi na brak dostępności - link do formularza:
https://www.pfron.org.pl/fileadmin/dostepnosc/formularze_wniosek_skarga/Skarga_na_brak_dostepnosci.pdf
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Wójt Gminy Stawiguda
Adres: Urząd Gminy ul. Olsztyńska 10,11-034 Stawiguda
E-mail: stawiguda@stawiguda.pl
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
• Na parterze budynku znajduje pomieszczenie spotkań Wójta z osobami ze szczególnymi potrzebami wyposażone w przenośną pętlę indukcyjną,
• Dostępne 4 wejścia do budynku. • 3 wejścia do budynku dostosowane do wjazdu wózkiem inwalidzkim, wewnątrz przy drzwiach wejściowych głównych zamontowany jest system wzywania asysty. • Wewnątrz przy drzwiach wejściowych od ul. Warmińskiej znajduje się koc ewakuacyjny dla osób niepełnosprawnych.
• Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze budynku,
• Brak dostosowania dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, • Przed schodami zamontowano pasy ostrzegawcze z wypustkami, • Na schodach zamontowano nakładki kątowe kontrastowe w celu oznaczenia krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia w każdym biegu oraz spocznika, • Na balustradach zamontowano nakładki informacyjne w języku Braille’a .
Brak zainstalowanej windy
Do wejścia głównego wykonana pochylnia dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Brak
• Od ulicy Warmińskiej wyznaczono i oznakowano 2 miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych.
• Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych wyposażona system wzywania asysty oraz przewijak dla niemowląt i małych dzieci.
• Na drzwiach wejściowych głównych od ulicy Olsztyńskiej znajduje się informacja o możliwości wejścia z psem asystującym.
Brak głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
• W budynku Urzędu Gminy znajdują się dwie pętle indukcyjne: -pętla indukcyjna (zestaw recepcyjny) zamontowany w biurze obsługi klienta. -pętla indukcyjna (zestaw przenośny) znajdujący się w pomieszczeniu spotkań Wójta z osobami ze szczególnymi potrzebami na parterze budynku.
• W Urzędzie Gminy Stawiguda istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego (online) - https://tlumacz.migam.org/M9MTBqsDW9bKonXWBwPT
• Przy drzwiach głównych zamontowano plan tyflograficzny informujący o rozkładzie pomieszczeń w budynku Urzędu Gminy, zamontowano tabliczki informacyjne przydrzwiowe z napisami w języku Braille’a , w pomieszczeniu biura obsługi klienta znajduje się lupa elektroniczna do powiększania druku dla osób niewidomych i słabowidzących.
• Przy drzwiach głównych zamontowano plan tyflograficzny informujący o rozkładzie pomieszczeń w budynku Urzędu Gminy, zamontowano tabliczki informacyjne przydrzwiowe z napisami w języku Braille’a , w pomieszczeniu biura obsługi klienta znajduje się lupa elektroniczna do powiększania druku dla osób niewidomych i słabowidzących.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Stawiguda