Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski; bip.stawiguda.com.pl/
Stawiguda: Budowa elektrowni słonecznej o mocy 1 MWp w Gryźlinach
Numer ogłoszenia: 516754 - 2013; data zamieszczenia: 12.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Fotowoltaika Gryźliny Sp. z o.o. , Gryźliny 64, 11-034 Stawiguda, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 523 28 72, faks 89 523 27 72.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa elektrowni słonecznej o mocy 1 MWp w Gryźlinach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane realizowane w systemie zaprojektuj-wybuduj pn.: Budowa elektrowni słonecznej o mocy 1 MWp w Gryźlinach , w ramach projektu inwestycyjnego pn. Odnawialne Źródła Energii - budowa elektrowni słonecznej o mocy 1 MWp na terenie lądowiska w Gryźlinach. 2.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, budowa, przyłączenie do krajowego systemu elektroenergetycznego elektrowni fotowoltaicznej o łącznej mocy 1 MW, wraz z uruchomieniem i uzyskaniem dokumentacji formalno-prawnej, wymaganej obowiązującymi przepisami prawa, niezbędnej do uruchomienia i eksploatacji elektrowni. 3.Przedmiot zamówienia będzie realizowany na działce 652/20 (opcjonalnie również na działce 652/21, w obszarze wyodrębnionym w decyzji o warunkach zabudowy) obręb 3 Gryźliny, gm. Stawiguda, powiat olsztyński, województwo warmińsko-mazurskie. Przedmiotowy obszar został wyodrębniony z terenu czynnego lądowiska samolotów lekkich i ultralekkich (byłe lotnisko wojskowe). Dojazd do terenu budowy drogą publiczną i wewnętrzną drogą na terenie lądowiska - brukowaną. Ewentualnej wizji lokalnej obszaru inwestycji można dokonać w dniach 19 i 20 grudnia 2013r. w godzinach od 10.00 do 15.00. Kontakt - biuro na terenie lądowiska w Gryźlinach. 4.Zakres zamówienia publicznego obejmuje w szczególności: 1)wykonanie dokumentacji projektowej (koncepcja, projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, zwana dalej STWIOR), przedmiaru robót i kosztorysu ofertowego, 2)uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę, 3)wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji opracowanej przez Wykonawcę i rozruch elektrowni, 4)przyłączenie elektrowni do sieci elektroenergetycznej ENERGA-OPERATOR S.A., 5)uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. 5.Wykonanie dokumentacji projektowej obejmuje w szczególności: 1) aktualizację mapy sytuacyjno-wysokościowej,2)uzgodnienie z Zamawiającym lokalizacji tablicy informacyjnej i pamiątkowej informujących o dofinansowaniu inwestycji z funduszy UE i odpowiednio uwzględnienie w projekcie budowlanym (koszty wykonania i montażu tablic opłaci Zamawiający),3)realizację przez Wykonawcę wymagań określonych w warunkach i umowie przyłączenia elektrowni do sieci elektroenergetycznej wydanych 17.09.2013r. przez ENERGA OPERATOR S.A. Oddział w Olsztynie, stanowiących załącznik nr 11 do niniejszej SIWZ oraz opłacenie przez Wykonawcę kosztów przyłączenia elektrowni do sieci (zgodnie z treścią umowy o przyłączenie stanowiącej załącznik do ww. warunków),4)wykonanie, w miarę potrzeb, uzupełniających badań warunków gruntowo-wodnych na obszarze nieruchomości przeznaczonej pod zabudowę elektrownią, 5)weryfikację i akceptację przez Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego koncepcji rozmieszczenia urządzeń elektrowni i ich konfiguracji (koncepcja, za pośrednictwem Zamawiającego, zostanie również uzgodniona z zarządcą lądowiska w Gryźlinach oraz SP ZOZ Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym w Warszawie),6)weryfikację i akceptację przez Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego parametrów proponowanych przez Wykonawcę: urządzeń, osprzętu, okablowania, ogrodzenia i innych materiałów niezbędnych do wykonania robót budowlanych,7)uzyskanie przez Wykonawcę i na jego koszt wszelkich opłat, zezwoleń i uzgodnień projektu budowlanego wymaganych obowiązującym prawem, decyzjami i warunkami wydanymi dla przedmiotowej inwestycji (w szczególności warunkami i umową przyłączenia do sieci elektroenergetycznej wydanymi 17.09.2013r. przez ENERGA OPERATOR S.A. Oddział w Olsztynie, stanowiącymi załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ), niezbędnych do realizacji robót budowlanych i uruchomienia elektrowni po zrealizowaniu robót budowlanych,8)uwzględnienie w projektowaniu zabezpieczeń p-pożarowych elektrowni,9)ostateczną weryfikację projektu budowlanego przez Zamawiającego oraz Inspektora nadzoru inwestorskiego, przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę elektrowni (wymagane jest złożenie dokumentacji Zamawiającemu w wersji elektronicznej oraz 1 egz. W wersji papierowej na co najmniej 7 dni przed określonym harmonogramem rzeczowo-finansowym terminem złożenia wniosku do organu administracyjnego,10)w przypadku wyodrębnienia z projektu budowlanego projektów wykonawczych - Wykonawca przedkłada do weryfikacji Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego te projekty oraz STWIOR przed uzyskaniem pozwolenia na budowę elektrowni,11)zobowiązanie Wykonawcy do wykonywania korekt dokumentacji projektowej wymaganych przez organ wydający pozwolenie na budowę oraz podmioty uzgadniające dokumentację, w tym także Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego,12)przeniesienie na Zamawiającego autorskich praw majątkowych, w tym praw zależnych, do wykonanej dokumentacji projektowej, z chwilą wydania tej dokumentacji Zamawiającemu, na wszystkich znanych w chwili odbioru dokumentacji polach eksploatacji..6.Wykonanie przedmiaru robót i szczegółowego kosztorysu obejmuje:1)opracowanie i przekazanie tych opracowań Zamawiającemu oraz Inspektorowi nadzoru inwestorskiego do weryfikacji, na co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem robot,2)wniesienie przez Wykonawcę wszelkich uzgodnionych z Zamawiającym i Inspektorem nadzoru inwestorskiego korekt wymienionych opracowań,3)zobowiązanie Wykonawcy do opracowania szczegółowej kalkulacji polegającej na obliczeniu ceny kosztorysowej jako sumy iloczynu liczby jednostek przedmiarowych robót, jednostkowych nakładów rzeczowych i ich cen oraz doliczonych kosztów pośrednich i zysku z uwzględnieniem podatku od towarów i usług. W kalkulacji należy wyszczególnić wszystkie składniki cenotwórcze, w tym wartość roboczogodziny,4)deklarację Wykonawcy do przedłożenia Zamawiającemu kosztorysu ofertowego o wartości równej cenie podanej w ofercie przetargowej. 7.Uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę obejmuje w szczególności:1)złożenie, z upoważnienia Zamawiającego, wniosku przez Wykonawcę o wydanie pozwolenia na budowę do właściwego miejscowo organu administracyjnego oraz uzupełnianie dokumentacji na wezwanie tego organu,2)protokolarne przekazanie Zamawiającemu: a)2 egz. projektu budowlanego opieczętowanego przez organ wraz z pozwoleniem na budowę oraz 2 egz. w wersji elektronicznej na płycie CD w wersji edytowalnej (Autocad) i w wersji PDF,b)1 egz. projektu budowlanego w wersji papierowej odpowiadającemu treścią dokumentacji na którą uzyskano pozwolenie na budowę,c)3 egz. projektów wykonawczych w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej na płycie CD w wersji edytowalnej (Autocad) oraz w wersji PDF (o ile projekty wykonawcze zostały wyodrębnione z projektu budowlanego),d)2 egz. STWIOR w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej na płycie CD w wersji edytowalnej i PDF,e)2 egz. przedmiaru robót oraz kosztorysu inwestorskiego w wersji papierowej oraz 2 egz. w wersji elektronicznej na płycie CD w wersji ATH oraz PDF.3)uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę od właściwego miejscowo organu administracyjnego.8.Wykonanie robót budowlanych i dokonanie rozruchu elektrowni obejmuje w szczególności:1)uzyskanie prawomocności decyzji zezwalającej na rozpoczęcie robót budowlanych,2)zapewnienie kierownika budowy i kierowników robót w odpowiednich specjalnościach,3)opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) i harmonogramu robót budowlanych oraz przedłożenie tych opracowań do weryfikacji Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru budowlanego,4)złożenie właściwym miejscowo organom administracyjnym: wniosku o wydanie dziennika budowy oraz zawiadomienie o zamierzonym terminie rozpoczęcia budowy,5)protokolarne przejęcie od Zamawiającego, terenu budowy przy udziale Inspektora nadzoru inwestorskiego,6)umieszczenie na terenie budowy, w widocznym miejscu, tablicy informacyjnej i ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia oraz odpowiednie zabezpieczenie terenu budowy,7)sprawowanie nadzoru autorskiego Projektanta w okresie realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego,8)wytyczenie przez Wykonawcę granic nieruchomości ( celem właściwego umiejscowienia ogrodzenia elektrowni), 9)wykonanie robót budowlanych: prac ziemnych, montażowych, instalacyjnych, ogólnobudowlanych, uprzątnięcie i uporządkowanie terenu po wykonanych pracach budowlanych, dosianie trawy w miejscach ogołoconych z roślinności,10)przechowywanie na terenie budowy dziennika budowy, dokonywanie wpisów do dziennika budowy osób uprawnionych i zobowiązanych prawem do dokonywania wpisów,11)w przypadku konieczności zmiany projektu budowlanego:a)sporządzenie protokołu konieczności i uzyskanie zgody Zamawiającego, Inspektora nadzoru budowlanego, Projektanta i Instytucji udzielającej dofinansowania (w przypadku konieczności wniesienia zmian do wniosku o dofinansowanie),b)opracowanie dokumentacji zamiennej, a w przypadku wystąpienia istotnych zmian projektowych, dodatkowo, wystąpienie do organu administracyjnego o wydanie decyzji zmieniającej istniejące pozwolenie na budowę,12)dokonywanie zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego za zgodą Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego,13)bieżące dostarczanie do weryfikacji Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego atestów wbudowywanych materiałów budowlanych, deklaracji zgodności, aprobat, DTR i innych dokumentów pozwalających na ocenę właściwości i parametrów elementów składowych elektrowni,14)zlecenie w trakcie realizacji robót budowlanych, na koszt Wykonawcy, wykonania ekspertyzy losowo wybranych przez Zamawiającego 5 modułów fotowoltaicznych w laboratorium wskazanym przez Zamawiającego,15)zabezpieczenie nieprzerwanych dostaw energii elektrycznej do elektrowni (wg wskazań ujętych w warunkach i umowie stanowiących załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ),16)zgłaszanie Zamawiającemu i Inspektorowi nadzoru gotowości do odbioru:a)robót zanikowych i ulegających zakryciu, b)robót częściowych - zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym,c)zakończonych wszystkich robót budowlanych,17)protokolarne odbiory przez Zamawiającego wykonanych robót budowlanych zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, przy udziale Inspektora nadzoru inwestorskiego,18)dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji oraz rozruchu elektrowni pozwalających na eksploatację elektrowni (z uwzględnieniem warunków i umowy stanowiących załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ),19)protokolarny odbiór końcowy zakończonych robót budowlanych.9.Przyłączenie elektrowni do sieci elektroenergetycznej ENERGA-OPERATOR S.A, obejmuje w szczególności:1)wykonanie prac opisanych w warunkach i umowie, stanowiących załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ,2)opracowanie instrukcji ruchu i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci oraz współpracy elektrowni z siecią operatora,3)opracowanie instrukcji obsługi elektrowni na potrzeby Zamawiającego oraz przeszkolenie w zakresie bieżącej obsługi osób rekomendowanych przez Zamawiającego.10.Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie elektrowni obejmuje w szczególności:1)w przypadku nieistotnych zmian projektowych naniesienie na duplikacie projektu budowlanego dokonanych zmian, zatwierdzenie zmian przez Projektanta i przedłożenie Zamawiającemu - 3 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej, 2)wykonanie geodezyjnego pomiaru powykonawczego,3)skompletowanie i przekazanie do weryfikacji Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego protokołów badań, sprawdzeń, pomiarów i rozruchu instalacji, atestów wbudowanych materiałów ze wskazaniem źródła ich wytworzenia, deklaracji zgodności, dokumentacji gwarancyjnej, instrukcji obsługi i innych dokumentów niezbędnych do prawidłowej obsługi elektrowni oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie elektrowni,4)zgłoszenie zrealizowanej inwestycji odpowiednim służbom, instytucjom i organom administracyjnym, wg wskazań decyzji zezwalającej na budowę.11.Przedmiot zamówienia należy opracować z uwzględnieniem: 1)wymagań programu funkcjonalno- użytkowego stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ, oraz następujących załączników do programu funkcjonalno-użytkowego:a)wyników badań gruntowo-wodnych - załącznik Nr 8 do niniejszej SIWZ,b)decyzji o warunkach zabudowy - załącznik Nr 10 do niniejszej SIWZ,c)decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - załącznik Nr 9 do niniejszej SIWZ,d)warunków i umowy przyłączenia elektrowni do sieci elektroenergetycznej i umowy stanowiącej załącznik do warunków - załącznik nr 11 do niniejszej SIWZ,2)warunków wynikających ze wzoru umowy - załącznik Nr 6 do niniejszej SIWZ,3)wymagań Instytucji udzielającej dofinansowania opisanych w studium wykonalności inwestycji, którego wyciąg stanowi załącznik nr 12 do niniejszej SIWZ, w szczególności dotyczących osiągnięcia wskaźników produktu i rezultatu, 4)zobowiązań Wykonawcy wynikających ze złożonej oferty przetargowej,5)wymagań niniejszej SIWZ sygn.. FG.V.272.1.2013,6)przepisów obowiązującego prawa..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.11.00-2, 71.32.00.00-7, 71.32.31.00-9, 71.54.00.00-5, 45.11.20.00-5, 45.31.12.00-2, 45.31.56.00-4, 45.31.55.00-3, 45.31.53.00-1, 45.31.11.00-1, 45.31.51.00-9, 45.23.22.21-7, 45.31.72.00-3, 45.22.38.10-7, 45.34.20.00-6, 45.26.26.40-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 100.000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych ), w terminie do dnia 10.01.2014r. do godz. 10.00.2.Wadium może być wnoszone w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ( z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b, ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. 109, poz. 1158 z późn. zm. ), przy czym: 1)wadium wnoszone w formie pieniężnej powinno być wpłacone przelewem na konto Zamawiającego - Fotowoltaiki Gryźliny Sp. z o.o., w Warmińskim Banku Spółdzielczym w Jonkowie, nr konta: 44 8857 0002 3012 0164 7568 0001. Na przelewie należy umieścić informację: Wadium - przetarg na budowę elektrowni słonecznej w Gryźlinach. Wymagane dołączenie kopii wpłaty do oferty. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania na rachunku Zamawiającego;2)wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej i poręczeniach udzielanych przez podmioty, należy dołączyć do oferty w formie kopii, natomiast oryginał należy złożyć odrębnie. Adres złożenia: siedziba Starostwa Powiatowego w Olsztynie, Pl. Bema 5- Biuro Obsługi Interesanta (parter). Termin złożenia: do dnia 10.01.2014r., do godz. 10.00.3)w przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna, termin ważności dokumentu stwierdzającego zabezpieczenie wadium nie może być krótszy niż termin związania z ofertą. Jeżeli termin ważności wadium będzie krótszy, to taka oferta podlega odrzuceniu ze względu na nieskutecznie wniesione wadium.3.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza oraz z wyjątkiem Wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.4.Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.5.Zgodnie z art. 46, ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.6.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.7.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.8.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 tej ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn niezależnych po jego stronie. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania poszczególnych Wykonawców i w formie oryginału lub w kopii poświadczonej notarialnie, musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców. Pełnomocnictwo może być udzielone łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument) lub oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców). W każdym jednak przypadku w treści dokumentu (pełnomocnictwa), zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wskazać ich Pełnomocnika. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z pełnomocnikiem Konsorcjum, jeżeli załączone pełnomocnictwo nie będzie wskazywało inaczej. 2.Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, polega na zasobach innych podmiotów określonych w art. 26 ust. 2b ustawy i w rozdziale V SIWZ, Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów, zawierających informację o: 1)zakresie dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2)sposobie wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3)charakterze stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 4)zakresie i okresie udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. W przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika - do oferty należy załączyć oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopię. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w szczególności podpisania oferty i jej złożenia. 4. Formularz oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych we wzorze umowy zaakceptowanym przez wykonawcę- załącznik nr 6 do SIWZ. 2.Istotne zmiany treści zawartej umowy możliwe będą jedynie w trybie art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych i mogą nastąpić tylko na piśmie w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności, w następujących przypadkach: 1)wykonania przedmiotu zamówienia przed terminem wskazanym w SIWZ i umowie, potwierdzonego w dokumentacji odbiorowej, 2)wydłużenia terminu realizacji zamówienia o czas niezbędny do usunięcia zaistniałych przeszkód, nie będzie to miało wpływu na wysokość ryczałtowej ceny i może nastąpić za zgodą Stron w następujących przypadkach: a)wystąpienia niezależnych od Wykonawcy okoliczności lub działania siły wyższej, powodujących konieczność wprowadzenia zmian do Projektu. Wystąpienie tzw. siły wyższej niemożliwej do przewidzenia i niemożliwej do zapobieżenia, w tym: katastrofalne działanie przyrody, zmiana przepisów prawnych powodująca wydłużenie terminu realizacji zamówienia, zaburzenia życia zbiorowego (np. zamieszki uliczne, akty wandalizmu, kradzieże itp.) - wydłużenie terminu o udokumentowany czas trwania okoliczności wpływających na zmianę terminu; b)nadmiernie przedłużającego się czasu uzgadniania i opiniowania dokumentacji projektowej - wydłużenie terminu o udokumentowany czas trwania okoliczności wpływających na zmianę terminu c)konieczności wprowadzenia zmian opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej oraz dokumentacji budowy nie spowodowanej winą i zaniedbaniem Wykonawcy - wydłużenie terminu o tyle dni ile trwało wprowadzenie zmian; d)wstrzymania robót przez uprawnione organy i służby, z przyczyn nie wynikających z winy Wykonawcy- wydłużenie terminu o tyle dni ile trwało wstrzymanie robót; e)wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót - wydłużenie terminu o tyle dni ile trwały udokumentowane okoliczności lub ich konsekwencje uniemożliwiające prowadzenie robót; f)wystąpienia długotrwałych niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót lub mających wpływ na ich jakość - przedłużenie terminu o tyle dni ile trwały (udokumentowane) niekorzystne warunki atmosferyczne oraz ich konsekwencje uniemożliwiające prowadzenie robót. 3) zmiany umowy w zakresie osób wyznaczonych do kontaktów miedzy stronami (przedstawicieli stron) tj.: projektantów, kierownika budowy oraz kierowników robót wyznaczonych do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych podczas realizacji przedmiotowego zamówienia, jeżeli nowo wyznaczone osoby posiadać będą kwalifikacje odpowiadające wymaganiom określonym przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zaistniałe zmiany będą wywołane okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania umowy; 4)zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść niniejszej umowy w szczególności zmiany w wysokości stawek podatków. 3.Pozostałe zmiany treści umowy, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą wprowadzane aneksem do umowy, za wyjątkiem: 1)zmian harmonogramu rzeczowo-finansowego nie wpływających na zmianę wartości umowy i terminu realizacji określonych w § 3 i 6 umowy, zaakceptowanych przez Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego, 2)zmian treści BIOZ, zaakceptowanych przez Zamawiającego, 3)zmiany wykazu podwykonawców, zaakceptowanych przez Zamawiającego, 4)zmiany osób wymienionych w § 7 z wyłączeniem § 7 ust. 6 i 7, 3.Podpisanie aneksu do umowy powinno być poprzedzone sporządzeniem protokołu konieczności, zawierającym istotne okoliczności, potwierdzające konieczność jego zawarcia. Wszystkie zmiany umowy wymagają zatwierdzenia przez Zamawiającego i Wykonawcę. 4.Wykonawca zapoznał się z warunkami, w których będzie realizował przedmiot umowy, w związku, z czym nie będzie się domagał dodatkowego wynagrodzenia do ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego. 5.Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli: 1)Wykonawca nie przejął terenu budowy w terminie 7 dni od daty zgłoszenia gotowości jego przekazania przez Zamawiającego, 2)Wykonawca nie rozpoczął robót w ciągu 7 dni od protokólarnego przejęcia terenu budowy, 3)Wykonawca skierował, bez akceptacji Zamawiającego, do projektowania i sprawdzenia projektu, kierowania budową lub robotami budowlanymi inną osobę niż wskazał w umowie, z naruszeniem treści § 7, 4)wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy - odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie 14 dni od powzięcia przez Zamawiającego wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy, 5)Wykonawca realizuje przedmiot umowy w sposób niezgodny z dokumentacją, wskazaniami Zamawiającego, wskazaniami Inspektora nadzoru inwestorskiego, umową. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu prawidłowego wykonania części umowy, 6) w wyniku wszczętego postępowania egzekucyjnego nastąpi zajęcie majątku Wykonawcy, 7) nastąpi likwidacja, rozwiązanie lub zawieszenie działalności przedsiębiorstwa Wykonawcy, 8) nastąpi wydanie nakazu zajęcia majątku Wykonawcy, 9) nastąpi zlecenie przez Wykonawcę wykonania zamówienia przez podwykonawców z naruszeniem postanowień niniejszej umowy, 10) w razie stwierdzenia nienależytego wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do zmiany sposobu wykonania, wyznaczając w tym celu odpowiedni termin, a po bezskutecznym upływie tego terminu, odstąpić od umowy i powierzyć realizację innemu Wykonawcy, 11)jeżeli Wykonawca opóźni się z wykonaniem przedmiotu umowy tak dalece, że niemożliwe będzie terminowe zakończenie robót, Zamawiający może od umowy odstąpić, bez wyznaczania terminu dodatkowego i powierzyć realizację innemu Wykonawcy. 6.Odstąpienie od umowy winno nastąpić w terminie 14 dni od dnia powzięcia wiadomości o przyczynie uzasadniającej odstąpienie w formie pisemnej pod rygorem nieważności i powinno zawierać uzasadnienie. 7.W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę obciążają następujące obowiązki: 1)Wykonawca zabezpieczy roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt strony, z której winy nastąpiło odstąpienie od umowy lub przerwanie robót, 2)Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada. W terminie 7 dni od daty tego zgłoszenia, Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku wraz z zestawieniem wartości wykonanych robót według stanu na dzień odstąpienia. Protokół inwentaryzacji robót w toku stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, 3)Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, usunie z terenu budowy urządzenia zaplecza przez niego dostarczone. 8.W razie odstąpienia przez Zamawiającego od umowy na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, Wykonawca będzie obciążony obowiązkiem naprawienia szkody jaką poniósł Zamawiający w związku z odstąpieniem od umowy i powierzeniem jej wykonania innemu Wykonawcy. Ponadto Zamawiający uprawniony będzie do naliczenia kar umownych, o których mowa w § 12. 9.Zamawiający, w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności jest zobowiązany do: 1)dokonania odbioru robót przerwanych, w terminie 14 dni od daty przerwania oraz do zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia, 2)przejęcia od Wykonawcy terenu budowy pod swój dozór, w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski; http://bip.stawiguda.com.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Fotowoltaika Gryźliny spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 10-516 Olsztyn, Plac Bema 5, e-mail: ibin@powiat-olsztynski.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.01.2014 godzina 10:00, miejsce: budynek Starostwa Powiatowego w Olsztynie, Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, Biuro Obsługi Interesanta (na parterze).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie inwestycyjne współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 6 - Środowisko przyrodnicze, działanie: 6.2. - Ochrona środowiska przed zanieczyszczeniami i zniszczeniami, poddziałanie 6.2.1. - wykorzystanie odnawialnych źródeł energii Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
/-/ Krystyna Mathoes
Prezes Zarządu
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Stawiguda