Zakres podstawowych zadań:
Sprawowanie pieczy nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego
Wymagane dokumenty:
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji prosimy o składanie wymaganych dokumentów w kopercie opatrzonej dopiskiem „ Kandydat na opiekuna prawnego” w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stawigudzie przy ul. Olsztyńskiej 10 w Stawigudzie.
Szczegółowych informacji na temat zadań opiekuna prawnego oraz wynagrodzenia dla opiekuna prawnego udzieli osobom zainteresowanym Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stawigudzie, ul. Olsztyńska 10, codziennie w godz. Od 8.00 do 15.00, tel:895126202
Sąd opiekuńczy przyzna opiekunowi za sprawowanie opieki na jego żądanie stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej.
Podstawa prawna:
Przepisy art.3 pkt.5 lit. J ustawy z dnia 17 maja 1990 roku o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organami gmin, a organami administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. z 1990 r. Nr 34, poz.198), nakładają na gminę, jako zadanie zlecone obowiązek wskazania kandydata na opiekuna prawnego.
Obowiązek ten wynika z art.149 § 3 i art.162 § 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku, Kodeks rodzinny i opiekuńczy, zgodnie z którym, w przypadku braku osób najbliższych, krewnych oraz innych osób, którym mogłaby być powierzona opieka nad osobą ubezwłasnowolnioną organ gminy wskazuje kandydata na opiekuna prawnego.
P.O. Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
Joanna Herda.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Stawiguda