1. Cudzoziemcy zgłaszający pobyt czasowy do 3 miesięcy (tylko w przypadku osób z poza Unii Europejskiej):
- ważny dokument Podróży (paszport),
- wiza, na podstawie której osoba przybyła na terytorium RP,
- zameldowania dokonuje się ustnie w obecności właściciela lub najemcy lokalu w związku z tym najemca lub właściciel powinien wykazać posiadanie tytułu prawnego do lokalu.
2. Cudzoziemcy zgłaszający pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy:
- wypełniony i podpisany przez osobę meldującą się formularz meldunkowy „zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące”, na formularzu tym fakt pobytu osoby pod oznaczonym adresem, potwierdza swoim CZYTELNYM podpisem właściciel/najemca lokalu.
- tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna , wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający prawo do lokalu). Należy okazać oryginał dokumentu.
- ważny dokument podróży (paszport) lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
- wiza,
- w przypadku, gdy wjazd nastąpił na podstawie umowy przewidującej zniesienie lub ograniczenie posiadania wizy ważny dokument potwierdzający prawo pobytu.
3. Cudzoziemcy dokonujący zameldowania na pobyt stały:
- wypełniony i podpisany przez osobę meldującą się formularz meldunkowy „zgłoszenie pobytu stałego”, na formularzu tym fakt pobytu osoby pod oznaczonym adresem potwierdza swoim CZYTELNYM podpisem właściciel/najemca lokalu,
- tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający prawo do lokalu).
Należy okazać oryginał dokumentu,
- ważny dokument Podróży (paszport) lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
- ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu.
Wzory formularzy - do pobrania w załącznikach do karty usług:
-„ZGŁOSZENIE POBYTU CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 3 MIESIĄCE”
-„ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO”
Urząd Stanu Cywilnego w Stawigudzie ul. Olsztyńska 10
pok. 4 (piętro) - kierownik USC: Małgorzata Kołakowska
Informacja: tel. (89) 512 61 65 lub (89) 512 64 75 w. 1108
adres email: m.kolakowska@stawiguda.pl; usc@stawiguda.pl
Bez opłat
- Od ręki
- Zameldowania należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika
- Po przyjęciu danych do zameldowania – osobie wydawane jest zaświadczenie o zameldowaniu
- Rozdział 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (DZ. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 28 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012r. , poz. 1475).
brak
Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UNII Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej; lub członek jego rodziny przebywający na terytorium RP jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30 dniu licząc od daty przybycia.
Cudzoziemiec niewymieniony powyżej przebywający na terytorium RP jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu (stałego, czasowego trwającego do 3 miesięcy, lub powyżej 3 miesięcy) najpóźniej w 4 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba, że jego pobyt na terytorium RP nie przekracza 14 dni.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Stawiguda