Dokumenty niezbędne do złożenia wniosku o ulgę
Osoby fizyczne, nie będące przedsiębiorcami w rozumieniu przepisów o pomocy publicznej, do wniosków o umorzenie zaległości podatkowej lub odsetek załączają:
1) dokumenty mające wpływ na określenie sytuacji materialnej i rodzinnej podatnika np. zaświadczenia o dochodach własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, odcinek renty/emerytury, decyzja o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych i inne
2) rachunki bieżącego utrzymania np. za dostarczoną energię, wodę, gaz, za leki i inne)
3) informacje o innych okolicznościach faktycznych (np. zdarzenia losowe) wpływające na sytuację podatnika
Osoby fizyczne i osoby prawne prowadzące działalność gospodarczą, oprócz wyżej wymienionych informacji do wniosku przedkładają:
Na podstawie art. 37 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, w brzmieniu obowiązującym od 05.04.2010 r . podmiot ubiegających się o pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
2) informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimi(de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie).
3) informacji o sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy w tym sprawozdania finansowe (bilans, rachunek zysków i strat ) za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości,
4) informacje o innych okolicznościach (np. zdarzenia losowe)
Zakres informacji o którym mowa w pkt 2 i 3 został określony w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. Nr 53, poz. 311)
Udzielanie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych odbywa się w zgodzie z prawem Unii Europejskiej.
Referat Podatków i Opłat na wniosek podatnika prowadzącego działalność gospodarczą może udzielić ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, które stanowią pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) - bez konieczności notyfikacji Komisji Europejskiej, w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis.
Zgodnie z art. 67a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383) Wójt Gminy na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych może :
1) Odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty
Wniosek na powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty(lub rat) podatku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Stawiguda .
2) Odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę
Wniosek na powyższe można złożyć po upływie terminu płatności raty(lub rat) w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Stawiguda .
3) Umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe , odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną
4) Przy odraczaniu terminu płatności podatku lub rozłożenia na raty zapłaty podatku oraz z tytułu odroczenia lub rozłożenia na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 20% obniżonej stawki odsetek za zwłokę – podstawa prawna Uchwała Rady Gminy Stawiguda z dnia 27 października 2016 r. Nr XIX/207/2016 w sprawie opłaty prolongacyjnej.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Stawiguda